lørdag den 4. oktober 2014


Besvarelser læringsmål 3

  • Planlægning
    Jeg har valgt at bruge danske sange, hvor der er aktivitet i, da det er noget, som fanger børnene og de synes er sjovt. Jeg har taget udgangspunkt i buggi vuggi, bro bro brille, Anders sine og Anders and og røver og soldater.
    Jeg har valgt at lægge legene sådan at de hver uge, kommer legene igennem mindst 2 gange. Jeg har taget udgangspunkt i 3 børn, som har det svært rent socialt i forhold til de andre børn. Sqovia er en pige på 9, som føler sig forladt og at inden vil lege med hende. Malamungu er en dreng på 10, som har fået for lidt ilt under fødslen og har derfor svært ved at snakke. Boboli er en dreng, som ikke inkludere sig selv og sidder tit alene.  Inden midt forløb har jeg snakket meget med børnene om hvordan det er at blive holdt udenfor og ikke kunne være en del af fællesskabet.

 

  • Praksisfortællinger
    04-09-2014
    Vi begynder alle sammen at lege buggi vuggi og jeg observere at det ikke er alle børn som er med og deriblandt Sqovia og Boboli. Jeg går hen til et af de store børn og får dem til at gå hen og inkludere begge børn i legen. Efter noget tid kan jeg observere at en af de andre piger Mary begynder at snakke med Sqovia og efter legen går de sammen ind i huset og leger med lego.
     
    10-09-2014
    Børnene tager selv initiativ til at lege bro, bro brille. Peter og Paul får set at Malamungu gerne vil være med, men ved ikke hvordan han skal komme ind i legen. Peter og Paul laver gryden og går hen og fanger Malamungu. Dette kan jeg se at Malamungu bliver meget glad for og hopper med det samme ind i legen.    
     
    30-09-2014
    Boboli tager selv initiativ til at starte bro, bro brille op. Jeg observere hvordan han går hen til de andre børn og får dem med på legen. Da han ikke kan kommunikere med de andre rent sprogligt, observere jeg at han bruger hans finmotorik og grov motorik, som vi har øvet os på til at få de andre med i legen. Med andre ord bruger han nu sin krop til tegn til tale, for at kommunikere.
     
  • Evaluering
    Jeg vil sige at mit projekt er gået vellykket. Sqovia er blevet en meget gladere pige og har efter legene fået sig en veninde. Hun er mere motorisk med og mere glad, pjattet og udadvendt. Malamungu har stadig svært ved at omgå sig socialt og blive accepteret. Han er dog med hver gang der er en leg og de andre børn har accepteret hans handicap.
    Boboli er blevet mere udadvendt og de andre børn pusler om ham, som en lillebror. De tager ham med i det fælles og han sidder næste aldrig alene.
    Til fælles for de 3 børn er at de alle er kommet på en anden skole, som er mindre end den de kommer fra og der derfor er mere opmærksomhed til dem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar