lørdag den 4. oktober 2014


Besvarelse på læringsmål 2

 

  • Personlig konflikthåndteringer
     
    20-08-2014:
    Det er sen eftermiddag og Mark har været lidt urolig hele dagen. Da vi kommer tilbage på børnehjemmet begynder Peter at drille Mark og de begynder at slås. Jeg stiller mig i mellem dem og prøver at få dem begge til at falde ned, da slagene er blevet voldsommere. Det ender med at jeg må tage begge drenge under armen og tage dem med ind på deres sove værelse, hvor jeg sætter dem begge ned og prøver at finde en løsning i hvordan hvorfor det var startet. Jeg bruger meget anerkendende pædagogik, fordi jeg vil have dem til at forstå, at det ikke fremmer noget godt at slå. Begge drenge falder ned efter noget tid og de siger undskyld til hinanden og giver kram.  
    Hvad kunne jeg have gjord anderledes
    Jeg kunne have taget et af de store børn med ind på værelset, så han eller hun kunne have været tolk, så havde drengene bedre kunnet forstå hvad det var jeg sagde, da de ikke er så stærke i engelsk.
     
    30-08-2014
    Jeg er hjemme hos Susan, som er hende jeg bor hos. Susan er oppe på markedet og handle. Simon og Kevin leger sammen, da de pludselig kommer op og toppes. Jeg prøver at få snakket dem ned, men de fortsætter på deres eget sprog, så jeg har ikke mulighed for at følge med i hvad det er de diskutere. Simon bliver oprevet og løber ind i køkkenet. Da han kommer ud har han en kniv med og begynder at løbe efter Kevin med kniven. Jeg løber efter og får vis magtanvendelse rusket kniven ud af hånden på Simon. Derefter tager jeg ham med ind på mit værelse, så han ikke kan se Kevin. Jeg forklare ham hvor farligt det er at begynde at bruge kniv i et skænderi og ar nogle kunne have kommet til skade. Efter noget tid med snakken frem og tilbage går Simon ud igen.
    Hvad kunne jeg have gjord anderledes
    Jeg mener ikke at jeg kunne have gjort noget anderledes. Jeg kunne have fortalt Susan episoden når hun kom hjem, men valgte ikke at fortælle det, i frygt for at hun så ville slå et af børnene.
     
    10-09-2014
    Jeg kommer ned på børnehjemmet tidlig morgen og finder Gladis rande rundt i sit nattøj. Jeg spørger hende om hun ikke skal i skole og hun fortæller mig at hun ikke vil i skole da det er kedeligt. Da jeg spørger Ozia, fortæller hun at hun har prøvet hele ugen at få hende af sted, men uden held. Jeg begynder nu at forklare Gladis at det er vigtigt at hun kommer af sted og i skole, så hun kan lærer noget. Det ender med at jeg må bærer hende op i skolen, men ikke i form af magt anvendelse. Gladis indfinder sig oppe i klassen og er der resten af dagen.
    Hvad kunne jeg have gjord anderledes
    Jeg mener ikke jeg kunne have gjort noget anderledes, da det efter min opfattelse var Glatis, som prøvede at se hvor langt hun kunne skubbe grænser.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar